خودرو و خودروساز

10 ماشین لوکس جهان را بشناسید

10 ماشین لوکس جهان را بشناسید

ماشین‌های لوکس همواره به دلیل طراحی‌های ظریف و منحصر به فرد و کیفیت فوق العاده بالای ساختشان که همین موضوع علت قیمت بسیار بالای آنها هم هست، طرفداران زیادی در بین عموم دارند.

این دسته از ماشین‌های لوکس را که عموما به درخواست افراد مشهور و ثروتمند و بر اساس درخواست و سلایق آنها و در تیراژ پایین تولید میشود، به علت استفاده از بهترین تکنولوژی‌ها، مواد عالی در ساخت بدنه، طراحی خاص و آپشن‌های بی‌شمار میتوان نه تنها به عنوان یک وسیله نقلیه بلکه به عنوان یک شاهکار هنری درنظر گرفت. در ادامه با 10 ماشین لوکس و گران قیمت جهان آشنا میشویم.

  1. Zenvo ST1 ($1.2M)

ماشین لوکس زنوو ST1 Zenvo ST1)) محصول شرکت خودروسازی زنوو ((Zenvo میباشد. این شرکت در سال 2004 میلادی توسط “جِسپِر جِنسِن، تروئلز وولِرشتین و لاس استِنکیلد” در کشور دانمارک تاسیس شد.

اولین نمونه ماشین لوکس زنوو ST1 در سال 2009 با سه حالت رانندگی wet، sport و race تولید شد. این خودرو که یک سواری کوپه دو در با ظرفیت دو صندلی است، بدنه ای از جنس فیبر کربنی داشته و در سال اول تولید، تنها 15 دستگاه از آن به بفروش رسید.

مشخصات فنی Zenvo ST1

حجم موتور: 6.8 لیتر

تعداد سیلندر: 8

مجهز به سوپرشارژر و توربوشارژر

حداکثر قدرت: ۱۱۰۴ اسب بخار (۸۱۰ کیلووات) در ۶۹۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: ۱۴۳۰ نیوتون در متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه

بیشینه سرعت: ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی)

شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتربرساعت: ۳ ثانیه

  1. Ferrari LaFerrari ($1.4M)

ماشین لوکس لافراری ((LaFerrari محصول شرکت خودروسازی فراری (Ferrari) میباشد. این شرکت در سال 1947 میلادی توسط “انزو فراری” در کشور ایتالیا تاسیس شد.

اولین نسخه خودرو لوکس لافراری که یک سوپر اسپورت الکترونیکی – بنزینی با ظرفیت دو سرنشین است در سال 2014 تولید شد.

مشخصات فنی Ferrari LaFerrari

حجم موتور: 6.3 لیتر

تعداد سیلندر: 12

حداکثر قدرت: 963 اسب بخار در 9250 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 700 نیوتن متر در 6750 دور در دقیقه

بیشینه سرعت: 350 کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتربرساعت: ۳ ثانیه

  1. Pagani Huayra ($1.4M)

ماشین لوکس پاگانی هوایرا (Huayra) محصول شرکت خودروسازی پاگانی (Pegani) میباشد. این شرکت که تولید کننده خودروهای لوکس و اسپرت است در سال 1992 میلادی توسط “هوراسیو پاگانی” در کشور ایتالیا تاسیس شد.

خودرو پاگانی هوایرا یک خودرو لوکس اسپرت موتور وسط با ظرفیت دو سرنشین است که تولید آن از سال 2012 تا اکنون ادامه دارد. جالب است بدانید نام این خودرو از الهه بادها در عقاید آمریکای جنوبی الهام گرفته شده است.

مشخصات فنی Pagani Huayra

حجم موتور: 6 لیتر

مجهز به توربوشارژر

تعداد سیلندر: 12

حداکثر قدرت: 700 اسب بخار

حداکثر گشتاور: 1100 نیوتون در متر

بیشینه سرعت: ۳۷0 کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتربرساعت: 1/3 ثانیه

  1. Aston Martin One-77 ($1.4M)

ماشین لوکس آستون مارتین(Aston Martin One-77) One-77 محصول شرکت خودروسازی آستون مارتین (Aston Martin) میباشد. این شرکت که در زمینه مهندسی، طراحی و ساخت خودروهای اسپورت فعالیت میکند، در سال 1913 میلادی توسط “رابرت بمفورد و لیونل مارتین” در کشور انگلیس تاسیس شد.

خودرو آستون مارتینOne-77 یک خودرو سوپر اسپرت فوق‌العاده موتور جلو با ظرفیت دو سرنشین است. این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۹ رونمایی شد و اولین سری از این خودروها در سال 2010 تحویل خریداران گردید. نکته قابل توجه در مورد این ماشین این است که تا سال 2012 که تولید این خودرو ادامه داشت تنها 77 عدد از آن تولید و در اختیار خریداران قرار گرفته شد.

مشخصات فنی Aston Martin One-77

حجم موتور: 3/7 لیتر

مجهز به توربوشارژر

تعداد سیلندر: 12

حداکثر قدرت: 760 اسب بخار

حداکثر گشتاور: 750 نیوتون در متر

بیشینه سرعت: ۳55 کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتربرساعت: 7/3 ثانیه

  1. Koenigsegg One:1 ($2.0M)

ماشین لوکس کوئنیگزگ One:1 (Koenigsegg One:1) محصول شرکت خودروسازی کوئنیگزگ (Koenigsegg) میباشد. این شرکت که در زمینه طراحی و خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت فعالیت میکند، در سال 1994 میلادی توسط “کریستین ون کوئنیگزگ” در کشور سوئد تاسیس شد.

محصولات این شرکت سوئدی به شتاب بالا، پایدار باورنکردنی و فرمان‌پذیری خارق‌العاده شهرت دارند. یکی از دستاوردهای اصلی محصولات کوئنیگزگ، کسب سریع‌ترین زمان لازم برای دست یابی به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و مجدداً برگشتن به حالت سکون است. زمانی که همواره در کتاب رکوردهای گینس به نام کوئنیگزگ ثبت شده‌است.

خودرو کوئنیگزگ One:1 یک خودرو سوپر اسپرت لوکس با ظرفیت دو سرنشین است. این خودرو که در سال 2015 تولید شد را میتوان نسخه ارتقاع یافته خودروی Koenigsegg Agera این شرکت دانست که تنها 7 دستگاه از آن به تولید رسیده است. علت نامگذاری این خودرو به این نام داشتن نسبت قدرت به وزنی معادل 1:1 کیلوگرم و داشتن قدرت یک مگاواتی برای اولین بار در جهان است.

مشخصات فنی Koenigsegg One:1

حجم موتور: 5 لیتر

مجهز به توربوشارژر و خنک کننده داخلی

تعداد سیلندر: 8

حداکثر قدرت: 1341 اسب بخار در 7500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 7/1370 نیوتون در متر در 6000 دور در دقیقه

بیشینه سرعت: 35/439 کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتربرساعت: 5/2 ثانیه

  1. Ferrari F60 America ($2.5M)

ماشین لوکس فراری F60 آمریکا (Ferrari F60 America) محصول شرکت خودروسازی فراری (Ferrari) میباشد. این شرکت در سال 1947 میلادی توسط “انزو فراری” در کشور ایتالیا تاسیس شد.

خودرو فراری F60 آمریکا یک خودرو اسپرت با ظرفیت دو سرنشین است. این خودرو که در سال 2014 به مناسبت شصتمین سال حضور فراری در آمریکا تولید شد. این خودرو در واقع همان مدل F12 این شرکت است که سقف آن قابلیت جمع شوندگی دارد و تنها 10 دستگاه از آن به تولید خواهد رسید.

مشخصات فنی Ferrari F60 America

حجم موتور: 2/6 لیتر

تعداد سیلندر: 12

حداکثر قدرت: 740 اسب بخار

حداکثر گشتاور: 690 نیوتون در متر

بیشینه سرعت: 340 کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتربرساعت: 1/3 ثانیه

  1. Mansory Vivere Bugatti Veyron ($3.4M)

ماشین لوکس بوگاتی ویرون منصوری (Mansory Vivere Bugatti Veyron) محصول شرکت خودروسازی بوگاتی (Bugatti) میباشد. این شرکت در سال 1909 میلادی توسط “اتوره بوگاتی” در کشور فرانسه تاسیس شد.

این ماشین لوکس سوپر اسپورت که در سال 2005 معرفی شد، توسط شرکت آقای کوروش منصوری که طراحی ایرانی تبار است طراحی شده است. منصوری در این ابرخودرو که تنها در دو دستگاه تولید شد، با استفاده از قطعات فیبرکربن در بخش‌های مختلف بدنه و تزیین کابین با چرم سیاه‌وسفید طراحی بینظیری را به نمایش گذاشت.

مشخصات فنی Mansory Vivere Bugatti Veyron

حجم موتور: 2/6 لیتر

تعداد سیلندر: 16

حداکثر قدرت: 1200 اسب بخار

حداکثر گشتاور: 1250 نیوتون در متر

بیشینه سرعت: 408 کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتربرساعت: 4/2 ثانیه

  1. W Motors Lykan Hypersport ($3.4M)

ماشین لوکس لیکان هایپراسپورت  (Lykan Hypersport)محصول شرکت خودروسازی وی موتورز (W Motors) میباشد. این شرکت در سال 2012 میلادی توسط “رالف دباس” در کشور لبنان تاسیس شد.

خودرو لیکان هایپراسپورت یک خودرو اسپرت و لوکس با ظرفیت دو سرنشین است. اولین تولید این خودرو که سازندگانش آن را اولین خودروی سوپر اسپورت عربی دنیا می‌نامند و تصمیم به تولید تنها هفت عدد از آن دارند، در فوریه ۲۰۱۳ در قطر به نمایش عموم درآمد.

مشخصات فنی W Motors Lykan Hypersport

حجم موتور: 7/3 لیتر

تعداد سیلندر: 6

حداکثر قدرت: 750 اسب بخار

حداکثر گشتاور: 1000 نیوتون در متر

بیشینه سرعت: 395 کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتربرساعت: 8/2 ثانیه

  1. Lamborghini Veneno ($4.5M)

خودرو لوکس لامبورگینی وننو (Lamborghini Veneno) محصول شرکت خودروسازی لامبورگینی (Lamborghini) میباشد. این شرکت در سال 1963 میلادی توسط “فروچیو لامبورگینی” در کشور ایتالیا تاسیس شد.

خودرو لوکس لامبورگینی وننو یک سوپر اسپرت جذاب ساخته شده برروی شاسی یک تکه فیبر کربنی با ظرفیت دو سرنشین است. این خودرو با تعداد تولید محدود ۳ عدد که همگی پیش فروش شده اند، اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد.

مشخصات فنی Lamborghini Veneno

حجم موتور: 5/6 لیتر

مجهز به توربوشارژر

تعداد سیلندر: 12

حداکثر قدرت: 750 اسب بخار

بیشینه سرعت: 355 کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتربرساعت: 8/2 ثانیه

  1. Koenigsegg CCXR Trevita ($4.8M)

ماشین لوکس کوئنیگزگCCXR  ترویتا (Koenigsegg CCXR Trevita) محصول شرکت خودروسازی کوئنیگزگ (Koenigsegg) میباشد. این شرکت که در زمینه طراحی و خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت فعالیت میکند، در سال 1994 میلادی توسط “کریستین ون کوئنیگزگ” در کشور سوئد تاسیس شد.

خودرو لوکس کوئنیگزگCCXR  ترویتا یک خودرو سوپر اسپرت موتور وسط با ظرفیت دو سرنشین است که در سال 2006 میلادی به تولید رسید. بدنه این ماشین با استفاده از الیاف کربنی و نوعی الماس که از رزین طبیعی بیرون کشیده شده است و کاملا اختصاصی این کمپانی است ظاهر بی نظیری به این ماشین داده است.

مشخصات فنی Koenigsegg CCXR Trevita

حجم موتور: 7/4 لیتر

مجهز به سوپرشارژر

حداکثر قدرت: 1018 اسب بخار

حداکثر گشتاور: 1080 نیوتون در متر

بیشینه سرعت: 410 کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتربرساعت: 9/2 ثانیه

0%

امتیاز کاربران: 4.6 ( 1 رای)
گرد آورنده
شیرین طالبی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا