خودرو و خودروساز

سریع ترین خودروهای جهان

سریع ترین خودروهای جهان

اسب بخار به عنوان ویژگی اصلی برای مقایسه اتومبیل‌ها با یکدیگر بوده، اما اخیراً این معیار سنجش جذابیت خود را از دست داده است. واگن‌های خانوادگی اکنون تا 603 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند و SUV های سه ردیفه را می توان با موتورهای 710 اسب بخاری مجهز کرد. سال به سال خودروسازان با تولید وسایل نقلیه قدرتمندتر همچنان سطح خود را بالا می برند. هر چند تعدادی خودروساز همچنان به تعقیب رقم دیگری ادامه می‌دهند، حداکثر سرعت.

شش خودروی موجود در این لیست سریعترین خودروهای جهان هستند. تعدادی ازاین خودرو‌ها دارای رکورد ثبت شده حداکثر سرعت هستند. در حالی که تعداد دیگر از آن‌ها رکورد ثبت شده‌ای ندارند و ما تنها به ادعای سازندگان آن‌ها اعتماد کرده‌ایم.

توجه داشته باشید که تنها متر و معیار ما حداکثر سرعت است همچنین ادعاهای اثبات نشده سازندگان نیز در این بررسی قرار دارد.

  1. Koenigsegg Agera RS– 447 کیلومتر بر ساعت

در نوامبر سال 2017، یک Koenigsegg Agera RS توسط یک راننده کارخانه با سرعت متوسط دو طرفه 447 کیلومتر در ساعت در یک نوار 11 مایلی جاده بسته در نوادا رانده شد. در زیر کاپوت این غول سوئدی، موتور 8 سیلندر 5 لیتری قراردارد که توان تولید 1144 اسب بخار قدرت و 1271 نیتون متر گشتاور را دارد و 1430 کیلوگرم وزن دارد.

  1. Hennessey Venom F5 – بیش از 483 کیلومتر در ساعت (ادعا شده)

هنسی ونوم F5 از یک پیشرانه 6.6 لیتری توئین توربو V8 بهره می‌برد که توان تولید 1817 اسب بخار قدرت و 1617 نیوتون متر گشتاور را دارد. این کوپه 1338 کیلوگرمی در کمتر از دو ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

  1. Koenigsegg Jesko Absolut بیش از 531 کیلومتر در ساعت (ادعا شده)

دومین و آخرین کوینیگزگ در این لیست، به نام پدر بنیانگذار شرکت نامگذاری شده است. در حالی که سوئدی ها هنوز رسماً حداکثر سرعت را برای این خودروی 1600 اسب بخاری ذکر نکرده اند، از لحاظ تئوری 5 لیتری توئین توربوی V8 می تواند به 330 مایل در ساعت برسد. برای دستیابی به این نوع سرعت، تنها گستردگی پیستی به اندازه در Ehra-Lessien در آلمان نیاز است. اما این پیست متعلق فولکس واگن است و بعید به نظر می رسد VW از یک رقیب برای شکستن رکورد شیرون خود استقبال کند.

 

  1. Devel Sixteen 558 کیلومتر در ساعت (ادعا شده)

پیشرانه V16 با 3000 اسب بخار؟ به نظر می رسد یک رویاست که ممکن است توضیح دهد که چرا بیش از یک دهه در دبی در حال پیشرفت است و اگر این میزان کافی نیست، می توانید با بیش از 2 میلیون دلار یک Devel Sixteen با قدرت 5007 اسب بخار را انتخاب کنید. البته این مدل تنها برای مسابقات و یا تست بکار خواهد رفت زیرا این نسخه در جاده‌ها قانونی نخواهد بود.

  1. SSC Tuatara – 455 کیلومتر در ساعت

در اکتبر سال 2020، Jerod Shelby بنیانگذار SSC آمریکای شمالی جدیدترین هایپرکار خود را به صحرای نوادا برد و تستی را اجرا کرد که گفته می‌شد میانگین آن 509 کیلومتر در ساعت است. با این حال، این ادعا شک برانگیز بود و داده‌های آن جلسه نفی شد. در ژانویه سال 2021، شلبی در مرکز فضایی کندی برای یک تست دیگر آماده شد و وسایل ضبط و ناظران خارجی زیادی را برای نظارت آورد. این آزمایش منجر به سرعت 449 کیلومتر در ساعت در مسیر شمالی و در پی آن رسیدن ماشین به 460 کیلومتر در ساعت در مسیر جنوبی شد. این نتایج (گواهی شده) به طور متوسط به 455 کیلومتر در ساعت می رسد، همین کافی است تا SSC Tuatara را بالاتر از Koenigsegg Agera RS در این لیست قرار دهد.

  1. بوگاتی شیرون سوپر اسپورت – 490 کیلومتر در ساعت

مقام برتر سریعترین ابرخودروی جهان به بوگاتی تعلق دارد. در سال 2019، خلبان اندی والاس یک نسخه دستکاری شده از مدل 1600 اسب بخار، 8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ Chiron Super Sport را در مسیر Ehra-Lessien تست کرد. این تغییرات شامل طولانی شدن بدنه به اندازه 10 اینچ، پایین آوردن آن و دادن یک کیت هوایی عقب جدید و همچنین تنظیم جدید اگزوز بود. قهرمانان واقعی لاستیک هایMichelin Pilot Sport Cup  بودند که برای اطمینان از یکپارچگی کامل ساختار، قبل از نصب با پرتوی ایکس مورد تست و بررسی قرار گرفتند.

0%

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
گرد آورنده
نیما خطیبی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا