خودرو و خودروساز

10 موردی که درباره بوگاتی نمی دانستید

10 موردی که درباره بوگاتی نمی دانستید

بوگاتی یک برند اتومبیل لوکس است که همه آرزو می‌کنیم توانایی خرید آن را داشته باشیم. تاریخچه آن با موفقیت و همچنین ناکامی زیادی در هم آمیخته است. این ابرخودروها رویای ما هستند اما چیزهای بیشتری در این شرکت وجود دارد که به چشم می آید. در اینجا مواردی را میگوییم که ممکن است در مورد این برند نمی‌دانید! چندین مورد وجود دارد که مردم احتمالاً از بوگاتی نمی دانند و ما قصد داریم آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. از ترمزهای چاپ سه بعدی تا هزینه‌های میلیاردی خودروهای بوگاتی.

به خواندن ادامه دهید تا چهارده واقعیت شگفت آور را که درباره بوگاتی نمی‌دانید بیاموزید!

  1. بوگاتی هنگام آزمایش موتورهای قدرتمند خود، از دو بار سوختن اجتناب کرده است

بوگاتی توسط اتوره بوگاتی در مولشیم فرانسه تأسیس شد و از سال 1909 در تلاش برای دستیابی به سرعت، مرزهای فیزیک و توانایی موتور را جابه‌جا کرده است. در سال 1939 یکی از موتورهای آن که به تازگی ساخته شده بود منفجر شد و آتش سوزی بزرگی راه انداخت. گزارش شده است که میزان آتش سوزی به قدری زیاد بود که منطقه اطراف نیز در معرض خطر قرار داشت. در سال 2001، هنگام آزمایش اولین موتور ویرون، غول 1200 اسب بخاری، حرارت تولیدی به قدری زیاد بود که ساختمان کارخانه در معرض خطر سوختن قرار گرفت.

  1. ویرون یک رویای غول پیکر بود که تقریباً عملی نشد

هنگامی که فردیناند پیچ از فولکس واگن (نوه فردیناند پورشه مشهور)، بوگاتی را در اواخر دهه 1990 خریداری کرد رویای یک ماشین فوق العاده 1000 اسب بخار را در سر می‌پروراند. مهندسان وی قبلاً به او گفته بودند كه این امر ممكن نیست. رویا و چشم انداز فردیناند چندین سال بعد هنگامی که پلتفرم ویرون رسماً در سال 2005 راه اندازی شد تحقق یافت.

  1. ویرون برای کارکرد موتور W-16 چهار توربوشارژی خود به 10 رادیاتور نیاز دارد

سه رادیاتور موتور را کنترل می‌کنند در حالی که سه تای دیگر با کولرهای مخصوص واحد جداگانه ای برای تهویه هوا. دیگری به طور خاص دمای روغن موتور را تعدیل می کند و دیگری روغن انتقال قدرت (گیربکس) را خنک می‌کند. یک رادیاتور نهایی به روغن دیفرانسیل اختصاص یافته است. ساخت هر رادیاتور 15 ساعت طول می کشد. به این معنی که کل این پکیج تقریباً چهار هفته طول می کشد و تا 150 ساعت کار لازم دارد.

  1. رانندگی با حداکثر سرعت و توان بوگاتی ویرون فقط 15 دقیقه طول می‌کشد و بیش از 42000 دلار هزینه دارد

از نظر فنی برای رسیدن به این حداکثر فقط 12 دقیقه وقت دارید، زیرا مخزن سوخت 100 لیتری آن خالی خواهد شد. با این حال حتی اگر فضای جاده ای کافی داشته باشید، ویرون می تواند بیش از 400 کیلومتر در ساعت حرکت کند. یعنی در هر دقیقه تقریبا 7 کیلومتر مسافت را طی می‌کند. اما لاستیک‌های ویرون دوام نمی‌آورد. آن‌ها فقط برای پانزده دقیقه سرعت بیش از 400 کیلومتردر ساعت را دوام خواهند آورد. پس از آن بوگاتی باید آن‌ها را با یک مجموعه جدید عوض کند که گزارش شده است 42000 دلار هزینه دربر خواهد داشت.

  1. بوگاتی انبوهی از پول را با ساخت ویرون از دست داد ، طبق گزارشات حدود 6 میلیون دلار در هر دستگاه

هزینه کل تولید 450 نمونه اولیه ویرون در حدود 1.62 میلیارد دلار بود که عمده آن صرف تحقیق و توسعه شده بود. حتی فروش برخی از نسخه های ویژه ویرون با قیمت 3 میلیون دلار برای هر خودرو نیز نمی‌تواند کمکی به این ضررهای سنگین کند.

  1. “ویرون” یک راننده مسابقه واقعی و اصیل بود

این فقط یک اسم جالب نیست که توسط بازاریابان روی یک تخته سفید نوشته شده است. پیر ویرون بین سال‌های 1933 و 1953 یک راننده قهرمان مسابقات بود و پیروزی های زیادی را کسب کرد. از جمله چندین پیروزی برای بوگاتی (به ویژه مسابقه 24 ساعته لمانس در 1939 با راندن یک تیپ 57S). ویرون در سال 1932 به راننده آزمایشی بوگاتی تبدیل شد.

  1. میشلن برای اجرای رکورد شیرون با سرعت 300 مایل در ساعت باید لاستیک های مخصوصی می‌ساخت

محدود کننده‌ترین و خطرناک‌ترین عنصر یک آزمایش سرعت، تایر ماشین است. برای سرعت 304 مایل در ساعت شیرون، میشلن کفش های Sport Cup 2 خود را گرفت و نخ های فلزی محکم تری را در لاستیک بافته است. آزمایش بوگاتی با سرعت حداکثر 317 مایل در ساعت قبل از نصب کفش‌ها به شیرون انجام شد و بعد از آن هر لاستیک با اشعه ایکس بررسی شد تا آسیب‌ها و نقض‌های آن مشخص و برطرف شود.

  1. اگر شیرون در سطح بالاتر از دریا آزمایش شود، می تواند سریعتر پیش برود

سرعت 304 مایل در ساعت شیرون، سقف سرعت این ماشین نیست! در واقع این خودرو هنوز درحال سرعت گرفتن بود که راننده آزمایشی اندی والاس مجبور شد سرعت خودرا کم کند تا با خیال راحت وارد پیچ ​​بعدی شود. این تست به طور هدفمند در پیست آزمایشی Ehra-Lessien گروه Volkswagen در آلمان به پایان رسید زیرا نسبتاً نزدیک به سطح دریا است. اگر همین تست در نوادا اجرا می‌شد، جایی که Koenigsegg تصمیم به ثبت یک رکورد 278 مایل در ساعت در Agera RS خود گرفت، فشار هوا و تراکم پایین تر به دلیل ارتفاع بالاتر، باعث بهبود 15 مایلی سرعت شیرون می‌شد.

  1. در داخل یک شیرون 2,150,100 مایل فیبر کربن وجود دارد

بوگاتی ادعا می کند که اگر تمام عناصر فیبر کربن یک شیرون به رشته های جداگانه تقسیم شده و از یک انتها به انتهای دیگر متصل شوند، در کل 2،150،100 مایل خواهد بود. برای درک بهتر، این تقریباً 9 برابر فاصله زمین تا ماه (238،900 مایل) است و مقداری کافی است تا 86 بار دور زمین بچرخد.

  1. شیرون از ترمزهای چاپ شده سه بعدی استفاده می‌کند

وقتی شیرون با سرعت 261 مایل در ساعت می‌تازد، چگونه می توان 1500 اسب بخار و 4500 پوند را متوقف کرد؟ جواب وجود ترمزهای خاص است. ترمزهای مونوبلاک تیتانیوم هشت پیستونی اولین ترمزهایی هستند که روی چاپگر 3 بعدی تولید شده اند. آنها نه تنها 40 درصد سبک تر از ترمزهای آلومینیومی سنتی هستند بلکه بزرگترین و قدرتمندترین ترمزهای نصب شده در یک خودروی تولید شده هستند.

0%

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
گرد آورنده
نیما خطیبی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا