تکنیک و ترفند

در زمان تصادف چه کارهایی باید انجام دهیم؟

در زمان تصادف چه کارهایی باید انجام دهیم؟

یکی از خطراتی که همواره خودروها و مالکین خودروها را تهدید می کند، خطر تصادف می باشد که می تواند باعث خسارت مالی و جانی گردد.

باید در زمان تصادف کارهای مشخصی انجام داد که تعدادی از این موارد را در این مقاله توضیح می دهیم.

  1. تصادف با خسارت مالی کم:

در این گونه تصادفات که فقط خسارت مالی جزیی رخ داده باید پس از تصادف خودروها را با رعایت نکات ایمنی به کنار جاده آورده و از ایجاد ترافیک خودداری نمایید، در غیر این صورت امکان جریمه از طرف پلیس راهنمایی رانندگی وجود دارد. در صورت عدم توافق طرفین برای دریافت خسارت میبایست با پلیس تماس گرفته شود. توصیه می شود در زمان رخ دادن تصادف با خسارت مالی کم ابتدا از تصادف عکس و فیلم برداری نمایید تا بتوانید در زمان رسیدن پلیس مدارک خودرو از قبیل کارت خودرو، بیمه نامه و گواهی نامه را به همراه عکس به پلیس ارائه دهید.

  1. تصادف با خسارت مالی بالا (عدم خسارت جانی):

در تصادفاتی که حجم خسارت به خودرو بالا می باشد و نمی توانید خودرو را جا به جا نمایید، ابتدا توصیه می شود در اولین قدم اقدام به گذاشتن تابلوهای مثلثی خطر در پشت خودرو نمایید و خودتان به کنار جاده بروید. در صورت نداشتن تابلو خطر اقدام به چیدن سنگ نمایید تا رانندگان دیگر از سرعت خود بکاهند.

  1. تصادف با خسارت جانی:

در اینگونه تصادفات ابتدا باید با اورژانس تماس گرفته و درخواست اعزام آمبولانس نمایید. سپس اقدام به تماس به پلیس و نصب تابلو خطر نمایید. همچنین توصیه می گردد در اینگونه تصادفات صحنه تصادف را بر هم نزنید تا پلیس بتواند کروکی را با توجه به موقیعت خودرو بکشد. توصیه می شود در صورتی که آسیب به سرنشینان یا عابر پیاده زیاد بود به هیچ عنوان اقدام به جا به جایی آنها ننمایید زیرا این کار می تواند آسیب بیشتری به آنها بزند.

  1. تصادف با خودروی دیگر و اقدام به فرار خودروی مذکور:

در صورتی که خودرویی با خودروی شما تصادف کرد و سپس اقدام به فرار نمود ابتدا شماره پلاک خودرو را برداشته و سپس با پلیس تماس بگیرید و در محل تصادف بمانید تا پلیس بیاید و تصادف را شرح دهید تا بتواند با توجه به توضیحات شما شرح تصادف را صورت جلسه کرده تا بتوانید اقدام به شکایت کنید.

  1. تصادف با خودروی سرقتی:‌

در اینگونه تصادفات که خودروی مقابل سرقتی می باشد باید مراجع قانونی در مورد خسارت خودروی شما تصمیم گیری نمایند.

نکته:

در صورت تصادف و تعیین مقصر باید تا زمان تعیین خسارت و پرداخت خسارت اقدام به جابجایی مدارک نمایید که عموما کارت بیمه و گواهی نامه را جابجا می نمایند.

نکته:

از جمله مواردی که توصیه می گردد همواره در خودرو داشته باشید تابلوی مثلثی خطر می باشد تا در زمان تصادف از این تابلو استفاده نمایید. همچنین در صورتی که در زمان تاریکی هوا و در جاده های بیرون شهری تصادف کردید توصیه می شود اقدام به روشن نمودن چراغ های خطر خودرو نمایید. در صورت ایراد در سیستم چراغها با فاصله از خودروها اقدام به روشن نمودن آتش نمایید تا بتوانید به خودروهای دیگر اطلاع دهید از سرعت خود بکاهند.

از عوامل تصادف که می توان به آن اشاره نمود موارد زیر هستند:

  1. عدم رعایت فاصله با خودروی جلویی:

این مورد بیشترین درصد تصادفات را شامل می شود که می توان با رعایت فاصله قانونی از وقوع اینگونه تصادفات جلوگیری کرد.

  1. نقص فنی در خودروها:

توصیه می شود در زمان های مشخص خودروی خود را برای سرویس های دوره ای به تعمیرگاه برده و از سلامت خودرو مطمئن شوید.

  1. عدم کنترل خودرو در سرازیری:

یکی از مواردی که در سرازیری ها رخ می دهد خلاص کردن خودرو و یا عدم حرکت با دنده سنگین می باشد که توصیه می شود همواره در سرازیری ها با دنده سگنین و سرعت مناسب حرکت نمایید.

  1. انجام حرکت های نمایشی با خودرو
  2. عدم توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده
  3. سبقت های غیر مجاز
  4. سرعت غیر مجاز در جاده و داخل شهر

توصیه می شود همواره با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از وقوع تصادفات و خسارات جانی و مالی برای خود و دیگران جلوگیری کنید.

0%

امتیاز کاربران: 4.5 ( 2 رای)
گرد آورنده
آرمین بدخشان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا