تکنیک و ترفند

دلایل سوختن پمپ بنزین خودرو

دلایل سوختن پمپ بنزین خودرو

یکی از مهم ترین قطعات سیستم سوخت رسانی خودرو، پمپ بنزین خودرو است که به دو صورت داخل باک و خارج باک در خودروها نصب می گردد و شامل سه قطعه زیر می باشد:

  1. درجه باک
  2. بدنه پلیمیری
  3. مغزی پمپ بنزین

پمپ بنزین خودرو با توجه به وظیفه ای که دارد، در صورت کثیف بودن صافی بنزین خودرو و یا رانندگی بیش از حد با بنزین کم (روشن بودن چراغ بنزین) بیشتر در معرض خرابی و از کار افتادن قرار می گیرد.

مهم ترین وظیفه پمپ بنزین خودرو انتقال سوخت از باک خودرو به موتور خودرو می باشد. که با توجه به نوع موتور خودرو میزان فشار پمپ بنزین ها با هم متفاوت است.

چرا نباید بیش از حد با چراغ بنزین روشن رانندگی کرد؟

با توجه به عملکرد پمپ بنزین خودرو و داغ شدن مغزی پمپ بنزین خودرو در صورت کم بودن بنزین و گرم شدن بیش از حد مغزی، پمپ بنزین آسیب می بینید. هم چنین در صورت کم بودن بنزین مغزی پمپ بنزین فشار بیشتری را برای پایش بنزین متحمل می شود که باعث آسیب رسیدن مغزی پمپ بنزین می گردد.

چرا باید حداکثر هر بیست هزار کیلومتر اقدام به تعویض صافی بنزین نمود؟

به دلیل وجود بنزین های بی کیفیت و وجود ناخالصی در بنزین های موجود در ایران باید حداکثر هر بیست هزار کیلومتر اقدام به تعویض صافی بنزین یا فیلتر بنزین نمایید. در غیر این صورت در صورت کثیف شدن و کیپ شدن صافی بنزین احتمال از کار افتادن پمپ بنزین وجود دارد. زیرا در صورت کیپ شدن و کثیف شدن صافی بنزین فشار بیشتری بر روی پمپ بنزین برای سوخت رسانی وارد می شود.

نکته:

در صورت سوختن پمپ بنزین خودرو عملا تا زمان تعویض پمپ بنزین شما نمی توانید خودرو را به حرکت درآورید.

شما می توانید پمپ بنزین خودرو خود را به دو صورت کامل همراه با درجه باک و یا به صورت مغزی پمپ بنزین از فروشگاه های لوازم یدکی تهیه نمایید.

از جمله برندهای معتبر تولید کننده پمپ بنزین خودرو می توان به برندهای زیر اشاره نمود که قطعاتشان دارای کیفیت بالا می باشند:

  1. عظام
  2. دیناپارت
  3. بوش
  4. سایپا یدک
  5. ایساکو

علائم خرابی پمپ بنزین

  1. عدم شنیدن صدای اولیه پمپ بنزین در زمان باز کردن سوییچ خودرو:

اگر صدای پمپ بنزین در زمان چرخاندن سوییچ به گوش نرسد دو احتمال وجود دارد که یکی از آنها قطعی برق خودرو می باشد و دلیل دیگر سوختن مغزی پمپ بنزین می باشد.

  1. شنیدن صدا در زمان کار کردن خودرو:

در صورتی که در زمان روشن بودن و حرکت خودرو صدای پمپ بنزین به گوش رسید هر چه سریع تر باید اقدام به تعویض پمپ بنزین نمایید زیرا پمپ بنزین خودرو شما به مشکل خورده است

  1. قطع و وصل شدن سوخت رسانی
  2. بوی سوخته شدن از قسمت عقب خودرو

نکته:

توصیه می گردد در زمان تعویض پمپ بنزین خودرو با توجه به قدرت آتش گرفتن بنزین قبل از باز کردن باک خودرو تمام مواد آتش زا را از خودرو دور نمایید تا آسیبی به خودرو شما وارد نگردد.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی آکورو با توجه به نیاز بازار و مشتریان اقدام به تهیه و عرضه پمپ بنزین کامل و مغزی پمپ بنزین خودرو نموده که به صورت آنلاین شما می توانید از وب سایت آکورو خریداری و بر روی خودرو خود نصب نمایید.

از جمله خودروهایی که پمپ بنزین آنها در فروشگاه اینترنتی آکورو موجود می باشد می توان به خودروهای زیر اشاره نمود:

  1. خانواده خودرو پراید
  2. خانواده خودرو پژو از جمله پژو 206 و پژو 405
  3. خودروی سمند
  4. خودرو تیبا

که تمامی این قطعات را از برندهای معتبر و با کیفیت تهیه نموده است. از جمله این برندها میتوان به برند عظام اشاره نمود. که دارای کیفیت بالا، قیمت مناسب و دارای تاییدیه خودروسازها می باشد.

همچنین فروشگاه اینترنتی آکورو بر روی تمامی محصولات عرضه شده در وب سایت خود ضمانت ده روزه بازگشت کالا و هم چنین ضمانت ارائه شده توسط تولیدکننده را ارائه می دهد، تا شما خریداران گرامی بتوانید با اطمینان بیشتر لوازم یدکی مورد نیاز خود را تهیه و بر روی خودرو خود نصب نمایید. هم چنین در صورت خرید بالای 500 هزار تومان هزینه ارسال کالای خریداری شده شما رایگان می باشد.

 

 

 

0%

امتیاز کاربران: 4.63 ( 2 رای)
گرد آورنده
آرمین بدخشان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا