تکنیک و ترفند

10 ابزار ضروری که همیشه باید در ماشین خود داشته باشید

10 ابزار ضروری که همیشه باید در ماشین خود داشته باشید

رانندگی با ماشین برای بسیاری از ما سرگرم کننده است اما آیا تا به حال تجربه کرده اید که در وسط ناکجا آباد گیر کنید؟ شرایطی را تصور کنید که ممکن است به دلیل نقص جزئی در اتومبیلتان گیر کنید و تنها به دلیل نداشتن ابزار مورد نیاز درمانده باشید! در این مقاله، ما در مورد 10 ابزار ضروری ماشین به شما می گوییم که با همراه داشتن آن‌ها می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتری در جاده برانید. البته در نظر داشته باشید که تماس با تکنسین های خودرو برای رفع خرابی‌ها در اولویت قرار دارد.

  1. جعبه کمک‌های اولیه

هنگام خرید ماشین جدید معمولاً جعبه کمک‌های اولیه را دریافت می‌کنیم. اما آیا آن را با گذشت زمان به روز می‌کنید؟ هیچ وقت نمی‌دانید چه موقع ممکن است فوراً به آن نیاز داشته باشید. بنابراین، داشتن یک جعبه کمک‌های اولیه برای مسافرت ضروری است. این جعبه میبایست مطابق با نیاز خانواده شما حاوی داروهای لازم باشد.

  1. چکش اضطراری

این ابزار کوچک می تواند در شرایط اضطراری معجزه کند. ما آرزو می کنیم که هرگز از آن استفاده نکنید اما به شما توصیه می کنیم آن را با خود داشته باشید زیرا در شرایط اضطراری به شما کمک می‌کند شیشه اتومبیل خود را بشکنید یا کمربند ایمنی را ببرید (بریدن آن در غیر این صورت بسیار سخت است). همانطور که می گویند، موقع بروز حادثه، زمان، مهمترین عامل است. این ابزار ارزان قیمت در صورتی که در شرایط اضطراری در داخل اتومبیل خود گیر کنید و باید سریع از آن خارج شوید می‌تواند زندگی شما را نجات دهد.

  1. بند بکسل

یکی دیگر از موارد مهم در میان ابزار ضروری اتومبیل، نوار بکسل است. ممکن است مواقعی پیش بیاید که ماشین شما در جاده خراب شود و تعمیرگاه خیلی دور باشد تا بخواهید خودتان ماشین را هل دهید. نوار بکسل در چنین مواردی به عنوان یک مزیت شناخته می شود. همیشه می توانید از کسی کمک بخواهید و او می تواند ماشین شما را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه بکشاند.

  1. کابل های باتری به باتری

چهارمین مورد از لیست، کابل‌های باتری به باتری است. در صورت گیر افتادن، این کابل ها نیز می‌توانند کاربرد زیادی داشته باشند. بیشتر ما معمولاً فراموش می کنیم که آخرین بار باتری ماشین خود را کی تعویض کردیم. احتمال اینکه باتری ماشین شما ضعیف شود وجود دارد و شما هیچ تصوری در مورد زمان وقوع آن ندارید. اگر کابل های باتری به باتری به همراه داشته باشید، می توانید به راحتی با کمک کسی ماشین خود را روشن کنید.

  1. نوار چسب و قیچی

تا به حال در خودروی خود با سیم های شل یا آویزان برخورد کرده اید؟ نه تنها سیم ها بلکه نوار چسب می تواند شلنگ‌ها، گلگیرها و سپرهای خراب را به طور موقت برای شما تعمیر کند تا بتوانید به نزدیکترین تعمیرگاه رسیده و به موقع آن را برطرف کنید. جدای از این نوار چسب می تواند به شما در انجام کارهای مختلف غیر خودرویی نیز کمک کند.

  1. کمپرسور باد

تقریباً همه ما در اتومبیل خود لاستیک زاپاس حمل می‌کنیم اما چه تعداد از ما به طور منظم باد آن را چک می کنیم؟ آیا آخرین باری که تایر زاپاس اتومبیل خود را از نظر فشار باد آن بررسی کردید به یاد دارید؟ به احتمال زیاد شما این کار را نمی کنید! شرایطی را تصور کنید که لاستیک شما پنچر شده‌ است و به دلیل کم بادی نمی توانید از چرخ زاپاس خود نیز استفاده کنید. برای جلوگیری از داشتن دو لاستیک بی فایده همزمان، باید همیشه کمپرسور باد لاستیک را با خود داشته باشید.

  1. مجموعه سوکت و پیچ گوشتی

حتی در مدرن ترین اتومبیل ها، چه در اثر لرزش، افزایش سن و چه به دلایل دیگر گاهی اوقات اتصالات قسمت هایی شل می‌شود. غالباً با یک سفت کردن ساده، مشکل حل می شود. این ابزارها می تواند به خصوص در زمان شل شدن اتصال باتری، گیره شلنگ، یا سایر مشکلات ساده و واضح زیر کاپوت مفید باشد. حتی اگر از تعمیرات خودرو سر در نمی آورید، بازکردن کاپوت و جستجوی مشکلات آشکاری از این قبیل کار ساده ای است فقط کافی است چشم خود را به سیستم های اصلی بیندازید و قسمت های شل یا جدا شده را پیدا کنید. برای داشتن انعطاف پذیری بیشتر، مجموعه ای با چندین سایز سوکت و پیچ گوشتی تهیه کنید و حتماً قبل از قرار دادن جعبه در صندوق عقب، با نحوه سر هم کردن آنها آشنا شوید.

  1. چراغ قوه

وقتی به مشکلات ماشین فکر می کنیم، معمولاً فکر می کنیم که این اتفاق در یک روز آفتابی و روشن رخ خواهد‌ داد. اما آن‌ها می توانند در زمانی که ما در حال رانندگی در شب هستیم نیز رخ دهند! این یک ابزار اساسی است که شما با داشتن آن قادر خواهید بود که هر آنچه ممکن است در ساعت‌های تاریک برای ماشین شما اتفاق افتاده را بررسی کنید. اکنون ممکن است بیشتر شما باور داشته باشید که چراغ قوه تلفن همراه شما می تواند به شما کمک کند تا از چنین شرایطی دور شوید، اما اینطور نیست. برای انجام تعمیرات اتومبیل در برخی مناطق پیچیده زیر کاپوت به یک چراغ قوه واقعی نیاز دارید.

  1. جک

جک زمانی مورد استفاده قرار می گیرید که نیاز دارید ماشین خود را بلند کنید. مخصوصاً در مواقعی که باید لاستیک پنچر یا قدیمی خود را با لاستیک تازه تعویض کنید به جک احتیاج دارید. همچنین از جک اتومبیل می‌توان برای بازرسی ترمزها استفاده کرد. در غیر این صورت، برای چک کردن ترمز یا بلبرینگ چرخ، ممکن است مجبور شوید زیر ماشین بروید. بنابراین، شما فقط باید ماشین خود را توسط جک بلند کنید و کارهای خود را به راحتی انجام دهید.

  1. کپسول آتش نشانی

داشتن کپسول آتش نشانی در داخل اتومبیل خود گامی در جهت افزایش ایمنی است. بیشتر افراد تصور می‌كنند كه خاموش كننده ها فقط در اتومبیل های CNG ضروری است اما فقط برای اطلاع دادن به شما، هر اتومبیل با هرگونه سوختی که استفاده می‌کند، می تواند دچار حریق شود. همیشه کپسول را دم دست قرار دهید تا در مواقع نیاز دسترسی به آن به راحت ترین شکل ممکن امکان پذیر باشد. اطمینان حاصل کنید که هر زمان از تاریخ انقضا آن عبور کرد، آن را تعویض کنید.

این 10 ابزار ضروری اتومبیل است که می تواند باعث شود تا وقتی در جاده هستید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. این مقاله را با همه کسانی که از اتومبیل خود زیاد استفاده می کنند به اشتراک بگذارید. اگر احساس می کنید باید هر چیزی را که در لیست بالا ذکر نشده است به همراه داشته باشید ، لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید. ما خوشحال خواهیم شد که آن را به لیست اضافه کنیم!

0%

امتیاز کاربران: 4.73 ( 2 رای)
گرد آورنده
نیما خطیبی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا