تعمیر و نگهداری

انواع صدای لنت ترمز خودرو و راه حل رفع صدا

انواع صدای لنت ترمز خودرو و راه حل رفع صدا 

لنت ترمز قطعه ای است که به کمک آن می توان خودرو را از حرکت نگه داشت. این عمل با فشار دادن پدال ترمز خودرو انجام می گردد که بعد از فشار پدال دستور ترمزگیری به سیستم ترمز خودرو فرستاده می شود.

امروزه برای ترمزگیری راحت تر بر روی خودروها بوستر ترمز نصب می شود.

هر خودرو شامل یک دست چهار عددی لنت ترمز جلو و یک دست چهار عددی لنت ترمز عقب می باشد. هر چرخ دارای دو عدد لنت ترمز است که بر روی آن نصب می گردد و با توجه به نوع سیستم ترمز می تواند کفشکی یا دیسکی باشد.

با توجه به نقش لنت های ترمز در خودروها تعویض آنها بستگی به نوع رانندگی و مسافت طی شده توسط رانندگان دارد، اما عموما توصیه میشود پس از پی نمودن مسافت بین بیست الی سی هزار کیلومتر اقدام به تعویض لنت ترمز گردد.

با توجه به وجود لوازم یدکی تقلبی و بی کیفیت در بازار لوازم یدکی خودرو و قیمت ارزان این قطعات در بازار توصیه می گردد در هنگام خرید لنت ترمز خودرو با توجه به اینکه قطعه ای ایمنی و بسیار با اهمیت است، به اصل بودن آن توجه نمایید. زیرا قطعات غیر اصل از نظر کارکرد و نحوه ترمزگیری به شدت ضعیف عمل می کند و ممکن است خسارات مالی و جانی غیر قابل جبرانی به بار آورد.

انواع صدای لنت ترمز خودرو:

  1. صدا سوت کشیدن لنت:

یکی از رایج ترین صداهای لنت ترمز می باشد، که عموما در لنت ترمزهای بی کیفیت رخ می دهد. دلیل این صدا وجود بیش از حد براده های فلزی در لنت می باشد که در زمان ترمزگیری با ساییده شدن لنت ترمز به دیسک چرخ باعث ایجاد صدای سوت می گردد. در صورتی که صدای سوت کشیدن بیش از چند روز ادامه داشت باید اقدام به تعویض لنت ترمز نمایید.

  1. صدای کشیده شدن دو فلز روی هم:

این صدا عموما در زمان تمام شدن لنت ترمزها شنیده می شود در زمان شنیدن این صدا باید اقدام به تعویض لنت ترمز نمایید، در غیر این صورت آسیب جدی به دیسک چرخ و کاسه چرخ خودروی شما می رسد.

  1. صدای جیغ:

یکی از صداهایی است که در زمان تمام شدن لنت ترمز به گوش می رسد و خبر از پایان عمر آن می دهد، که باید اقدام به تعویض لنت ترمز نمایید تا از آسیب رسیدن به دیسک چرخ و کاسه چرخ جلوگیری به عمل آید.

  1. صدای خرخر:

این صدا اگر در روزهای اولیه نصب لنت ترمز جدید باشد خبر از بی کیفیت بودن لنت ترمز خودروی شما می دهد و باید اقدام به تعویض آن نمایید. در غیر این صورت به معنی تمام شدن لنت ترمز خودروی شما است که باید با قطعه نو جایگزین شود. در غیر این صورت احتمال آسیب رسیدن به دیسک چرخ و کاسه چرخ وجود دارد.

  1. صدای تق تق در زمان ترمزگیری:

در صورتی که در زمان ترمزگیری صدای تق تق به گوش رسید خبر از خرابی در سیستم ترمز خودرو و شل بودن لنت های ترمز می دهد که باید هر چه سریعتر اقدام به تعمیر سیستم ترمز نمایید تا مشکل و صدا برطرف گردد.

راهکارهای جلوگیری از شنیدن صدای سوت و خرخر لنت ترمز:

  1. خرید لنت ترمز با کیفیت و برند معتبر:

یکی از شرکت هایی که در ایران مشغول به تولید لنت ترمز با کیفیت و استاندارد روز دنیا هست شرکت لنت پارس می باشد که علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی، در بازارهای خارجی نیز قطعات خود را به فروش می رساند.

  1. تعویض لنت ترمز در صورت ادامه صدا بعد از یک هفته
  2. خرید لنت ترمز با ضمانت تعویض:

یکی از ویژگی هایی که باید در زمان خرید لنت ترمز خودرو به آن توجه کرد نوع ضمانت لنت ترمز می باشد، تا در صورت بروز صدای سوت و خرخر و یا هرگونه ایراد بتوانید آن را مرجوع کنید.

نکته:

در فروشگاه آنلاین لوازم یدکی آکورو انواع لنت ترمز خودرو از قبیل پراید، خانواده ی پژو، خانواده سمند و دنا، تیبا و ریو، برلیانس و … دارای ضمانت اصالت کالا و تعویض ده روزه کالا می باشند. که در صورت هر گونه مشکل در لنت ترمز، شما می توانید کالا را مرجوع نمایید.

شما می توانید انواع لنت ترمز دیسکی و لنت ترمز کفشکی برندهای مختلف از جمله عظام، لنت پارس آبی، سایپا یدک، ایساکو و تکستار را از فروشگاه آنلاین لوازم یدکی آکورو خریداری کنید.

0%

امتیاز کاربران: 4.8 ( 2 رای)
گرد آورنده
آرمین بدخشان
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا