لوازم یدکی مصرفی

بهترین مارک کمک‌فنر ال‌90

بهترین مارک کمک‌فنر ال‌90

کمک‌ فنر از مهم‌ترین قطعات سیستم تعلیق خودرو‌ می باشد. این قطعه در هر خودرو متفاوت است و معمولا برای هر خودرو به تعداد چرخ ها، کمک فنر وجود دارد. کمک فنرها برای جلوگیری از ورود ضربه به جلوبندی و اتاق، ضرباتی که در هنگام حرکت وارد می‌شود را دفع می‌کنند. کمک فنرها مانع از لرزش خودرو می‌شوند. به عبارت دیگر هنگامی که خودرو در سطوح ناهموار در حال حرکت است ضربات به کمک فنر وارد می‌شود و فنرها با باز و بسته شدن ضربات را دفع می‌کنند. مکانیزم داخلی کمک فنر، یک سیستم هیدرولیکی است که در واقع با فشار روغن و جابجایی آن، ضربات را گرفته و از شدت آن می‌کاهد. این قطعه در سیستم تعلیق از یک طرف به بدنه و شاسی و از طرف دیگر به طبق پایین چرخ متصل میشود.

تفاوت بین کمک گازی و روغنی

  • از لحاظ مکانیسم عملکرد دقیقا شبیه به هم هستند (یعنی عبور روغن از سوراخ ریز بین دو مخزن کمک فنر). تنها تفاوت کمک‌‌‌فنرهای گازی و کمک‌‌‌فنرهای روغنی در این است که وجود گاز و روغن با فشار بالا در کمک‌‌‌فنرهای گازی، مانع از تشکیل حباب‌های ریز در روغن کمک فنر شده و راندمان کاری کمک فنر ثابت می‌ماند.
  • در حالی که در کمک‌‌‌فنرهای روغنی بعد از مدتی که از شروع حرکت و بازی کمک فنر می‌گذرد، حباب‌های ریز در روغن بوجود می‌آید که در هنگام عبور روغن از سوراخ ریز سوپاپ تاثیرگذار است و کیفیت کار کمک فنر در جذب ضربه را کاهش می‌دهد.

اگر کمک فنرها آسیب دیده باشند،‌ عبور از دست‌انداز‌ها و سطوح ناهموار با چالش روبرو می‌شود زیرا به اتاق خودرو و راننده ضربه وارد می‌شود.

علائم خرابی کمک‌فنر خودرو

نشتی روغن در اطراف کمک فنر، بروز سر و صدا و تکان های فنری یا کوبشی در سطوح ناهموار، بروز حالت شیرجه ای خودرو در ترمزهای شدید، کنترل پذیری سخت خودرو در پیچ های تند و ساییده شدن لاستیک ها نشانه های نقص در سیستم تعلیق خودرو به خصوص کمک فنرها می باشد.

برای عملکرد بهتر کمک فنر بهتر است در حین تعویض، کلیه قطعات سیستم تعلیق بررسی و در صورت نیاز تعویض گردد.

همچنین وجود ایراد در جلوبندی و استفاده از لاستیک فرسوده به شدت در کاهش عمر این قطعه تاثیر می گذارد.

در حال حاضر در بازار، انواع برندهای مختلف کمک‌فنر اعم از داخلی و خارجی برای ال‌90 با کیفیت‌های مختلف موجود می‌باشد. برندهایی مانند عظام، مونرو، کی دی اس، گابریل، کوفاپ و محصولات چینی و … با قیمت‌هایی در رنج بین 000/470 تومان الی بیش از 1.300.000 تومان. البته لازم به توضیح است که تعدادی از برندهای مذکور کمیاب و نایاب می‌باشند. برای کمک‌فنر تندر90، برند عظام را می توان بهترین مارک کمک فنر ال90 تولید ایران دانست که مورد استفاده در خط تولید خودروساز می‌باشد. برای خرید این کمک فنر پیشنهاد ما به شما منصفانه‌ترین قیمت کمک‌فنر ال90 عظام است که می‌توانید آن ‌را با ضمانت اصالت کالا و تعویض ده روزه از سایت آکورو به صورت آنلاین خریداری کرده و در محل تحویل بگیرید. فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی آکورو با ارائه خدمات فروش آنلاین قطعات خودروهای سواری که ضامن اصالت آن‌ها می‌باشد همواره در تلاش است تا با فروش قطعات یدکی اصلی با قیمت منصفانه، پشتیبانی متعهدانه، ارسال سریع و رایگان برای سفارشات بیشتر از پانصد هزار تومان به تهران و تمامی شهرستان‌ها و پرداخت امن تجربه خریدی آسان و دلنشین برای مشتریان فراهم آورد.

آشنایی با عظام و شرکت فرآوری و ساخت

کارخانــه فرآوری و ساخت قطعات خودرو ایــران واقع در شهر صنعتی رشت می باشد. کارخانه در محلی به مســاحت 87.000 متر مربع در سال 1356 باعنوان شرکت تولی پارتس و با هــدف ساخت و تـولید انــواع کمک‌فنرهای خودروهای سنگین و نیمه سنگین و موتور سیکلت با همکاری و مشارکت شرکت اسکورت هنـد تاسیس گردید.

در اواخـر سال 1372 شـرکت به بخش خصوصی واگذار شد. و از سال 1373 با نام ‌‌” کارخـانجات فـراوری و ساخت قطعـات خودرو ایران “ راه اندازی مجدد گردید. در سال 1374 با تولید طیف گسترده ای از انواع کمک فنرهای خودروهای سبک و سنگین به بهره برداری رسید. در سال 1378 با خرید امکانـات و تجهیـزات کارخانه کمک‌فنرسازی سامسونگ, مجــهز به دستگاههای پیشرفته تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک گردید. در سال 1387 با اخذ لیسانس ماندو نقطه عطفی در دانش فنی و تکنولوژی محصول و کیفیت آن حاصل گردید که منجر به افزایش سهم بازار و فروش شرکت و همچنین افزایش رضایت مشتریان گردید.

شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودرو ایــران با دارا بودن مجهزترین آزمایشگاه تست و تایید محصول در خاورمیانه و همچنین دانش فنی تیونینگ کمک‌فنر، در طراحی محصول کمک‌فنر در ایران با بیش از 80 نوع تنوع تولیدی، پیشرو می باشد. این شرکت یکی از زیرمجموعه های گروه قطعات خودرو عظام می باشد.

0%

امتیاز کاربران: 5 ( 2 رای)
گرد آورنده
نیما خطیبی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا