تکنیک و ترفند

چگونه از رنگ خودرو محافظت کنیم؟

چگونه از رنگ خودرو محافظت کنیم؟

صاحبان خودروها دائماً به دنبال روش‌های موثر و ارزان و در عین حال آسان برای محافظت از رنگ ماشین جدید خود هستند. این مسئله کاملاً قابل درک است، زیرا هیچ کس نیست که دوست نداشته باشد خودروی خود را با حداقل تعمیر و نگهداری به بهترین شکل ممکن نگه دارد.

در این مطلب نحوه محافظت از رنگ ماشین جدید با 6 روش آسان بیان شده است.

  • مرتباً بشویید و خشک کنید

شستشوی منظم خودرو (حداقل هفته ای یک بار در صورت استفاده روزانه از آن در طول هفته کاری) می‌تواند اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش را به میزان قابل توجهی کاهش داده و تمام گرد و غبار، خاک و کثیفی انباشته شده که ممکن است به رنگ خودرو آسیب برساند را از بین ببرد. متأسفانه بسیاری از مالکان خودرو اهمیت تمیز کردن کامل خودرو خود را درک نمی‌کنند. بدتر از آن، برخی نمی‌دانند چگونه این کار را به درستی انجام دهند. اگر شما یکی از این افراد هستید این راهنمای گام به گام را برای شستن ماشین خود دنبال کنید.

  1. هنگام شستن ماشین خود یک مکان سایه دار انتخاب کنید. از مناطق زیر نور مستقیم خورشید اجتناب کنید.
  2. خاک، گرد و غبار و آلودگی را با یک پارچه نرم و تمیز پاک کنید. همچنین می توانید با پاشیدن آب برای از بین بردن آلودگی‌ها و خاک کمک بگیرید.
  3. با استفاده از یک پاک کننده خودرو و یک پارچه نخی تمیز، ماشین خود را تمیز کنید. از شوینده‌های ظرف یا صابون معمولی استفاده نکنید، زیرا این مواد حاوی مواد شیمیایی سخت هستند که ممکن است سطح بیرونی خودرو را خراب کند.
  4. گل سفت و لکه های فضولات پرنده‌ها را به آرامی از بین ببرید. برای از بین بردن لکه های گل از شوینده‌های فاقد نمک یا پاک کننده خودرو و برای از بین بردن فضولات خشک شده پرندگان بدون آسیب رساندن به رنگ نیز از همین روش استفاده کنید.
  5. قسمت بیرونی را کاملاً بشویید تا تمام باقی مانده مواد شیمیایی از بین برود.
  6. رطوبت اضافی را با استفاده از یک حوله میکروفیبر یا یک پارچه نخی تمیز پاک کنید. باقی مانده مواد شیمیایی و آب باید به طور کامل پاک شوند تا هم لکه آب بر روی خودرو نماند و هم از رنگ ماشین شما محافظت شود.
  • پولیش

پولیش خودرو نه تنها درخشندگی پوشش شفاف را افزایش می‌دهد و ظاهری آراسته به خودرو می دهد، همچنین به عنوان یک لایه محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر، فضولات پرندگان و حشرات عمل می کند!

پولیش ماشین به اشکال مختلف از خمیر جامد گرفته تا فرمول های مایع تولید می شود و ممکن است حاوی موم طبیعی و مواد شیمیایی مصنوعی باشد.

این واقعیت که پولیش خودرو با محافظت کافی در برابر گرما، روش استفاده ساده و قیمت بسیار مقرون به صرفه به حفاظت از رنگ خودرو کمک میکند درست است. با این حال، این حفاظت موقتی است و مدت زیادی دوام نمی آورد و معمولاً باید هر شش هفته مجدداً اعمال شود. اشکال دیگر این روش این است که ذرات کوچک خاک و زباله در محلول یا ماده پولیش گیر کرده و در صورت عدم مراقبت به لایه شفاف رنگ خودرو آسیب می رساند.

  • از محافظ رنگ استفاده کنید

محافظ‌های رنگ خودرو همان اثر پولیش ماشین را دارند اما عملکرد بهتری دارند. استفاده از آن‌ها ساده است، با موم و لاک به خوبی کار می‌کنند و در صورت استفاده صحیح ظاهر شیشه‌ای ایجاد می کنند. تاثیر محافظتی آن‌ها نیز بیشتر باقی می‌ماند، زیرا فقط باید آن را هر شش ماه یکبار مجدداً اعمال کنید. با این حال، معایب خود را نیز دارند. محافظ‌های رنگ خودرو می توانند نقایص رنگ، خط و خش و علائم چرخش را برجسته کنند و به آماده سازی بیشتری نسبت به پولیش نیاز دارند.

  • برای محافظت بیشتر از پوشش مصنوعی استفاده کنید

روکش مصنوعی، که به عنوان پوشش سرامیکی نیز شناخته می‌شود، یک روکش پلیمری مایع است که به قسمت بیرونی خودرو اعمال می شود تا ظاهری درخشان ایجاد کند و از محو شدن رنگ خودرو در اثر قرار گرفتن مداوم در معرض نور مضر فرابنفش جلوگیری کند. علاوه بر این، از لکه های شیمیایی ناشی از آلاینده های اسیدی محافظت می کند و مقاومت بیشتری در برابر خط و خش دارد و ماشین شما را در برابر آب مقاوم می‌کند. همچنین می تواند وسیله نقلیه شما را در برابر اقلام چسبنده مانند شیره درخت و قیر محافظت کند. پوشش سرامیکی مصنوعی بسیار بادوام است و می‌تواند دو تا پنج سال دوام بیاورد.

  • درست پارک کنید

اگر به طور جدی به دنبال راه‌هایی برای محافظت از رنگ ماشین خود هستید، سعی کنید همیشه آن را در سایه پارک کنید. این یکی از ساده ترین، ارزان ترین و مطمئن‌ترین راه های محافظت از رنگ اتومبیل در برابر اشعه ماوراء بنفش، باران اسیدی و فضولات پرندگان است. از طرف دیگر، می توانید یک روکش اتومبیل با کیفیت بالا خریداری کنید تا بتوانید از ماشین خود محافظت کنید.

  • از روکش خودرو با کیفیت بالا استفاده کنید

برای به دست آوردن بهترین محافظت از رنگ بدنه ماشین، روکشی را انتخاب کنید که از مقاومت بالاتری در برابر آب (برای محافظت از خودرو در برابر رطوبت اضافی و باران اسیدی) و تنفس (برای جلوگیری از تجمع رطوبت در زیر پوشش) برخوردار باشد. از همه مهمتر، روکش هم اندازه با خودرو خود را انتخاب کنید. زیرا پارچه گشاد ممکن است در روزهای بادی با سطح بیرونی تداخل داشته باشد و به مرور خراب شود.

0%

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
گرد آورنده
نیما خطیبی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا